Template designer blogspot Berat?

Assalamualaikum...
Tadi aku privatekan blog sekejap sebab segan korang tengok aku hancurkan blog aku lagi.. huh, aku ulang ye, hancurkan lagi ok..
aku cuba macam-macam jenis template.. yang ada dalam template designer pun aku cuba semuanya..
Aku tukar sebab aku masih belum puas hati dengan berat dan rupa blog ni. Aku buang banyak widget semata-mata nak bagi blog aku lebih ringan tapi malangnya hanya kurang sikit saja, blog aku tetap perlu loading selama 1minit lebih (guna broadband)
Saiz blog dah jadi kecik tapi masa loading tetap lambat..

Jadi, aku cuba gunakan template yang sedia ada, agak leceh sebab template yang sedia ada kat internet ni banyak widget yang aku tak gunakan pun, lepas tu aku tak tahu cara nak buang benda alah tu, aku malas nak belek-belek kod html, nanti juling mata aku.

Akhirnya aku jumpa template ni, warna biru jadi memang selera aku dah ni. Bila dah siap edit-edit aku pun timbang.. loading amik masa 0.23second.. sebab tu aku rasa kalau guna template designer tu lambat nak loading..lagipun, tak cantik. Bila tak cantik, mesti nak cantikkan, tu yang bertambah-tambah berat lepas edit macam-macam kan.. Betul tak?
Ada sesiapa nak cari template yang cantik tapi simple? aku cari kat google image je, senang dan pantas..boleh terus tengok banyak-banyak gambar kan..hehehe...
Aku cuba bukak blog ni guna broadband tadi, laju jugak.. jadi apa pendapat korang.. sekarang atau yang dulu lagi loading laju?

41 KOMEN BERKOTAK BULAT:

semutsengal said...

wooo,

biru balik yea..AHAHAHAHA

A's said...

okay nii..laju jugakk..kite pun pakai b.band jugak :)

AshaNazal said...

tak tau plak templat blogspot berat sbb tak pakai pun yg blogspot punya. huhu.

Rean said...

wajah baru lagi hehe..tp yg ni mmg smart..

Unknown said...

hihi kite gune teplet designer je..=P leh edit ikut suke ati.. lau templet sedia ade susah nk edit.. pasal loding tuh blog kite setakat ni oke je kot hihi

K said...

laju jek, keh3

p/s : template designer memang lambat. serius.

Srikandi Cinta said...

Wohuu nasib baik dah ok, x berkecai.. huhu, tape2 sc gune broadband laju bleh loading cepat2 blog kb huhu

Wanie said...

huhu..nape menghancurkan template yg sblum ni?bagi wanie same je loading sbelum n selepas KB tukar..:) blog KB mmg cpt je mase loading..

eh wanie gune template designer, KB rase berat ke blog wanie?

Unknown said...

laju juga loading time template ni walaupun guna brokband yang tenat ni...

Sarah Mnasir said...

mang laju la kb.. lebeh hangat dr biasa.. hehe

SoLy SoLicious said...

ok2..sy pkai bband gak... nicer than b4... ^___^

yeke berat??huhu..habis tu belog sy berat ke? hmm

Unknown said...

ade sesetengah templt berat ade sesetengah ringan :)
tp templt ni hensem...huhu

p/s: Han suke tukar2 templte..sbb best dgn html code tu..heheh

ainaa said...

sekarang lagi laju. and nampak matang. okayla overall :)

halidaRahman said...

template desg. memang lambat. hehe

~syue syada~ said...

a'ah la ringan ..simple n menarik blog ni:)

sy pakai template dsigner , bla timbang, masyaAllah..berat gler. tp background saya amek kat backgroundlabs.

still berat.tp saya bukak sendiri, ok je cepat.takot org len la yg bukak jd berat.. huhu

shameel Iskandar said...

salam
Kotak bulat macam mna yer nak tukar tempalte dgn selamat . buat tutorial ckit yer. Tak hilang ke entry2 lepas kalu tukar templae. sy prnh tukar dlu, sesetngahnya ada yg hilang.

Ceiler Mun said...

ermmm.. ok je blog ko yg skrg... ringan sikit.. berbanding yg dulu.. hehehe!!~


xpe... entry ko best.. berat manapun aku sanggup tunggu.. hahah!!~



^^

mohdhazlan Dreadlock said...

cantik...formal skit nmpk ...:)

blog saya berat dop ..huhu


nk ejas gok ah ...

excellence!

harrazdani said...

nanti boleh laaa HD minta tolong edit blog HD yer...kh kih kih

HanTu-ToMYam said...

tukar lagi...hehehe..tapi kotak dengan panda mana..hehehe

Orang Kita said...

cantek! laju! senang,, eheh ^^

Alif Haris said...

nape tak guna yg dulu je KB ? hehe
lg comel kot hehe

Ezad Skytech said...

da banyak kali berevolusi blog KB ni..hee..smart jugak la template ni..(^^,)

Pak Pis said...

ouhh ye ke? nanti senang2 nak try tuka...tak tau la blog skng ni berat ke tak...tapi kalo tau info camgini rase nak try gak

azeemazain said...

haa,..nice da. ringan da jgk,..ehe=)

Norani Shuhada Blogspot said...

hehehhe..cer kb try screen print dah brape kali bertukar ni...hehhehe..tapi yg ni takde aa lambat sgt nak loading...okeh okeh j...:P

Unknown said...

memang sama shje blog KB pakai templete yg seblom ni and skrng..hehe jgn juling2 tgok kod html tu..hehe

Unknown said...

template disigner ada yang ringan dan berat..kb boleh lihat dia punya properties..template ni berapa kb..blog bro ringan tak?

Anonymous said...

x ada rasa apa2. guna streamyx. tibe2 aku terasa nk hancurkan blog aku sendiri. LOL! :)

Unknown said...

laju dah tu mek..hehehe

My Name is Mar said...

Main TUKAR-TUKAR pulak KB ni..
Jangan tukar LAKI macam tukar TEMPLATE,sudah lah..
Huhuhu...
BTW, Ok jek KB..
Rasanya dulu pun ringan gak pe..

FOLLOW UP comment - Are U the ONE?

Unknown said...

akak suka yang ni..
laju je...

Pn Ayu said...

wahhh..laju neh :)

jom komen entri terbaru kite :)

http://heartylolipop.blogspot.com/2011/08/eyeliners-raya-giveaway.html

CS @ Mama AA's said...

CS x prasan lak blog CS laju ke x... hehe pepun widget lagu2 or katun2 mmg xdela...

tpkan akak suke template yg dulu KB pakai yg ade panda tu... Putih suci.... jek

Unknown said...

kalo aku memang semua ringan sebb aku guna p1..hehe..tp bagi sy lah kan..cantik lagi template KB yg sebelum ni..hehe...tp itu up to u lah kan..salam ramadhan..

Anonymous said...

yups, gee pakai brodband dan loading blog kb senang je.

template designer blog mybe sesuai utk org yg suke decorate2 je kot.. hehe..

Acik said...

laju jer. n shantek gak! :)

Afikah Aziz said...

yg ni laju KB..best2 xde cam dulu lmbt hehe

syazwani ab said...

alahai, kenapa blog jadi macam ni "_"

cik pip said...

wah wajah baru...nice..and laju lah KB :P

cikgu said...

kb..ajar akk buat border kat title jiran tu..(imbobo)

Post a Comment